fredag 27 maj 2016

Lex Duplex-nytt recensionsex

Nu har ytterligare ett recensionsexemplar hittat hem till mig! Nämligen Lex Duplex av Staffan Gullsby! Tack så mycket för det förresten. Nu känner jag att recensionsexemplaren börjar pallas upp på hög här på skrivbordet. Har alltså fyra ecensionsexemplar nu som väntas på att läsas. Eftersom att jag just nu är uppe i de sista dagarna av praktiken, samt tentaskrivning och en redovisning som skall förberedas och genomföras, vilket sker nästa vecka så har tiden jag kan lägga på läsning just nu minskat rätt så drastiskt jämfört med föregående veckor. Men jag har i alla fall lyckats börja med Jag lät dig gå av Clare Mackintosh. Men jag hoppas kunna sätta igång och läsa rätt mycket mer än jag gör för nuvarande redan på fredag nästa vecka, för det är då "sommarlovet" börjar för mig. Så då skall jag se till att lägga på ett kol och läsa ut en massa böcker som ligger och lockar på mig.

Här kommer Bokus beskrivning av Lex Duplex
Sensommar, småstad och ingenting händer. På lokaltidningen råder nyhetstorka. På sjukhuset rullar allt på med det vanliga gruset i maskineriet. Och i pingstförsamlingen planeras väckelsekampanj. Det enda som bryter av tristessen är de bägge ständigt pårökta strulkillarna som blivit ett internetfenomen och som alla har en åsikt om. Inom loppet av några dagar dör flera personer till synes utan koppling till varandra. Eller finns det en sådan? Vad är bara slumpmässiga samband och vad är orsakssamband? Kirurgen Sebastian Ekberg finner sig stående mitt i händelserna och känner att han måste få svar. De enkla förklaringarna förefaller vara just för enkla. Drivkraften är en intuitiv känsla som delvis kolliderar med hans annars så vetenskapligt grundade förhållningssätt. Motviljan att påminnas om en frikyrkomiljö han sedan mer än tjugo år har lämnat får stå tillbaka för nyfikenheten att ta reda på hur allt hänger ihop.Tillsammans med IT-teknikern Marie Bergström ger han sig ut på en jakt efter sanningen, trots att omgivningen inte visar sig från sin bästa sida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...