Recension av The Crown

Bilden är lånad från Goodreads
Författare: Kiera Cass
Antal sidor: 215
Serie: The Selection, bok 5 av 5
Finns på: Bokus / Adlibris

En översättning av Goodreads beskrivning
När Eadlyn blev den första prinsessan av Illéa att hålla i sin egen Selection, trodde hon inte att hon skulle bli kär i någon av hennes trettiofem friare. Hon tillbringade de första veckorna av tävlingen med att räkna ner dagarna tills hon kunde skicka dem alla hem. Men när händelser på slottet framskrider tvingas Eadlyn ännu längre in i rampljuset, hon inser att hon inte skulle vara nöjd med att vara ensam. Eadlyn är fortfarande inte säker på att hon får det sagoslut som hennes föräldrar fick för tjugo år sedan. Men ibland har hjärtat ett tendens att överraska dig ... och snart måste Eadlyn göra ett val som känns mer omöjligt - och viktigare än hon någonsin trott.

Tog mig inte alls speciellt lång tid att läsa klart denna bok, som ni förstår eftersom att jag igårkväll slutligen lyckades ladda ner e-boken från kobos egna affär. Jag hade väldigt höga förväntningar på denna bok då hela serien The Selection har hållit en oerhört hög klass. Även om de två böcker som handlar om Eadlyn (bok 4 och 5) inte håller samma klass som de tre första böckerna gjorde, som handlade om tjejen America. Jag känner egentligen att denna bok inte levde upp till mina förväntningar då den inte alls var lika händelsefull som de tidigare böckerna i serien. Samt det faktum att man som läsare hyser varmare känslor för America än för Eadlyn. Hade förväntat mig lite fler spännande händelser i denna bok så som det varit i de tidigare böckerna, men det blev inte särskilt många sådana. Vilket ledde till att det inte riktigt kändes som om att handlingen var superintressant. Men samtidigt så har Cass ett speciellt sätt med ord och hennes böcker har alltid ett så underbart flyt som är lättläst och flytande och man vill inte lägga ifrån sig boken. Något som inte var ett undantag med denna bok.

Boken hamnar på 4 av 5 stjärnor.

Böcker jag tidigare recenserat av Kiera Cass