torsdag 19 maj 2016

Recension av Missing you

Bilden är lånad från Goodreads
Författare: Harlan Coben
Antal sidor: 316
Finns hos: Bokus / Adlibris

Goodreads beskrivning
Polisdetektiven Kat Donovan upptäcker sin ex-fästmans profil på en dejtingsajt, och innan hon vet ordet av är hon en hemsk konspiration på spåren. En konspiration där beräknande monster lurar på de mest sårbara och törstande ...

Samtidigt förtärs Kat av en utredning som ställer hennes känslor för alla dem som stått henne nära på hårt prov, hennes exfästman, hennes mamma och slutligen hennes pappa som varit död i närmare två decennier och vars mord aldrig blev uppklarat. Med sitt eget och andras liv som insats balanserar Kat mellan det förflutna och nuet i jakt på sanningen.

Mina åsikter
Jag hade hört en del om den här boken innan jag köpte den och då verkade det som om att folk var rätt så överens om att det var en bra bok. Jag började läsa den här boken och hade väl rätt höga förväntningar på den, förväntningar som jag inte alls tyckte att den levde upp till. Visst, Coben har ett härligt flyt i sitt skriftspråk vilket gör texten behaglig. MEN handlingen var bara så seg och jag kände mig inte alls engagerad i att ta reda på vad mer som skulle hända. Kände bara att handlingen hela tiden gick ut på att bevisa att ett brott ens hade begåtts, vilket gjorde att handlingen kändes rätt tjatig och seg i allmänhet. Ah, nä detta var ingen ny favorit med andra ord.

Mitt betyg
Boken får 2,5 stjärna av 5 av mig


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...