söndag 13 september 2015

Recension av The Queen

Författare: Kiera Cass
Antal sidor: 70
Serie: The Selection, bok 0,4 av 5
Boktyp: Ebook, epub
Innan America Singers historia började, kom en annan tjej till palatset för att konkurrera om  en annan prins hand .... Missa inte denna digitala ursprungliga novell som i fängslande värld av Kiera Cass # 1 New York Times bästsäljande Selection-serien. Denna prequel utspelar sig före händelserna i the selection och berättas ur  Prins Maxons mor, Amberlys synvinkel. Upptäck en helt ny delrction med denna inblick i hur Maxons föräldrar möttes-och hur en vanlig tjej som heter Amberly blev en älskad drottning.
Jag älskade verkligen The Selections series och då var jag naturligtvis tvungen att köpa allt som hade med serien att göra, det vill säga alla short stories som finns att finna. Jag köpte därför The Queen, The Guard och The Prince. Det här var den första av dem som jag läste och den levde verkligen upp till mina förväntningar. Även om boken var så kort så fick man en tydlig bild av hur drottning Amberly och kung Clarkson möttes. Jag måste dock erkänna att deras historia påminner om den om America Singer och Prins Maxon, vilket gör att det känns lite granna som om att man redan har hört det hela lite innan. Men Cass hade ändå lyckats sätta en ny prägel på det hela vilket gjorde så att berättelsen ändå var intressant. Man ville helt enkelt ha mer än bara 70 sidor.
Då handlingen påminde en del om den som Cass skrev om America och Maxon gör det så att betyget hamnar på 4 av 5 stjärnor istället för ett ännu högre betyg.