onsdag 26 juni 2019

Recension av Edwin och klänningen

Författare: Susanna Widlund
Illustratör: David Henson
Antal sidor: 36
Åldersgrupp: 3-6 år
Förlag: Idus förlag, ett stort tack till dem för detta recensionsexemplar!
Finns hos: Bokus / Adlibris

Goodreads beskrivning
Edwin är sex år och mest av allt vill han ha en klänning. Men hans mamma säger att pojkar inte ska ha klänning. Det tycker Edwin är dumt. Det är väl bara att köpa en klänning om man vill ha en? Edwin och klänningen är en charmig berättelse om en modig pojke som vågar vara sig själv och tvärt emot vad de vuxna säger.

Mina åsikter
Boken har ett bra syfte och budskapet är det absolut inga fel på, men Edwin var tvungen att vara modig på egen hand och i princip övertyga föräldrarna om att det var rätt för även honom att bära klänning. Det hade varit fint om föräldrarna var med på tåget redan från början, men bokens handling visade i varje fall på att föräldrarna kunde ändra sig och lära sig utav sina misstag, vilket var riktigt bra. Boken i sig var riktigt spännande och man ville veta huruvida Edwin skulle få sin klänning eller inte.

Mitt betyg 
Boken får 3,5 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...