tisdag 4 augusti 2020

Recension av Orange: The Complete collection volume 2

Författare & illustratör: Ichigo Takano
Antal sidor: 523
Serie: Orange: The Complete collection bok 2
Finns hos: Bokus

Goodreads beskrivning
An Epic Love Story Across Time
Naho immediately feels a connection to the new boy who has transferred to her class. Kakeru is calm, kind, and seems to like Naho as well. But their relationship gets thrown for a loop when Naho receives a letter from the future. The letter explains that Kakeru will die unless Naho does exactly as the letter says. But changing fate is no easy task. When the letter starts to get things wrong, Naho worries that she will still lose Kakeru forever. Luckily, Naho has her friends to back her up. Not only do they want to see Naho and Kakeru get together, they also have time-traveling letters of their own...

Mina åsikter
Jag fortsätter att gilla illustrationerna i den här serien. Vänskapsrelationerna är riktigt fina och man kan inte annat än att heja på karaktärerna. En mycket fin och spännande serie som helt klart var riktigt snabbläst. Det var riktigt intressant att få reda på hur Kakeru träffade alla i kompisgruppen och hur deras vänskap växte fram.

Värt att notera är att det inte är upp till specifika personer att försöka rädda någon som inte mår bra. Det kan man inte helt och hållet lägga på någon annans axlar.


Mitt betyg
Denna volym får 4,5 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...