söndag 15 november 2020

Recension av Flykten från tornet

Författare: Hanna Blixt
Illustratör: Therése Larsson
Antal sidor: 128
Serie: Äventyren i Sagofallen, bok 5
Finns hos: Bokus / Adlibris
 
Goodreads beskrivning
Än en gång breder ondskan ut sig i Sagofallen. Barn försvinner spårlöst både i Sagofallen och i Mirroria. Det ryktas att det är Svarta tornet som ligger bakom. Syskonen Sofia och Leo kastas på nytt in i ett farligt äventyr och får i uppdrag att försöka rädda barnen. Men vem är Svarta tornet och var ska de ens börja leta?

Flykten från tornet är ett fartfyllt äventyr bland drakar, fladdermöss och jagande soldater i en kamp mot tiden, där striden står mellan Svarta och Vita tornet.
 
Mina åsikter
Precis som de tidigare böckerna i serien så är det här en mycket spännande och fängslande berättelse. Larssons vackra illustrationer vävs samman med med Blixts fina målande och beskrivande text. Boken var riktigt snabbläst och hade många spännande vändningar. Man är vid det här laget väldigt fäst vid alla karaktärerna och vill inte annat än att allt ska gå bra för dem.
 
Mitt betyg
Boken får 4,5 av 5 stjärnor i betyg.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...