måndag 1 november 2021

Harry Potter och den flammande bägaren (illustrerad utgåva)

Författare: J.K Rowling
Illustratör: Jim Kay
Antal sidor: 451
Serie: Harry Potter, bok 4
Finns hos: Adlibris / Bokus

Goodreads beskrivning
En natt vaknar Harry Potter av att ärret i pannan brinner som eld - ett säkert tecken på att Lord Voldemort befinner sig i närheten. Harry får snart annat att tänka på när världsmästerskapen i quidditch går av stapeln. Och när sommarlovet är slut väntar en överraskning: Tillsammans med två andra trollkarlsskolor, Durmstrang och Beauxbatons, ska Hogwarts tävla i en mytomspunnen trekamp!

Bara en från varje skola får delta. Alla är lika spända på vems namn som kommer att dras ur den flammande bägaren.
 
 
Mina åsikter
Handlingen är naturligtvis lika spännande och snabbläst som vanligt! Har alltid älskat att läsa om de olika utmaningarna som de fyra deltagarna får ta del utav i den här boken! Jim Kays illustrationer tillför väldigt mycket till berättelsen och de är så himla fina! Det enda tråkiga är att det inte är lika många illustrationer som jag hade hoppats på. Det kanske inte är så konstigt ändå med tanke på hur tjock boken är men ändå.
 
 
Mitt betyg
Boken får 5 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...