tisdag 25 april 2023

Recension av Stjärnljus

Författare: Erin Hunter
Antal sidor: 374
Serie: Warriors: Den nya profetian, bok 4
Finns hos: Adlibris / Bokus

Goodreads beskrivning
Innan det kan råda frid kommer blod spilla blod och sjön färgas röd.

Efter en lång och svår resa har de fyra klanerna äntligen nått sitt mål - ett nytt hem. Men det är helt tyst från förfäderna, och utan ett tecken från Stjärnklanen vet inte katterna om de har hittat rätt.

Under den långa gemensamma färden har katter från olika klaner blivit vänner - men nu är det dags att skiljas åt. Nya gränser måste dras, nya jaktmarker måste utforskas och nya läger måste byggas.

Oron bland krigarkatterna är stor. Kommer alla klaner att hitta marker som passar dem? Finns det en framtid för klankatterna vid sjön? Och måste vänner plötsligt bli fiender?
 
Mina åsikter
Som vanligt så måste jag bara säga: Katter WOHOO! Jag älskar den här serien och dess berättelse. Dock är jag som bekant inte superförtjust i böcker där stora delar av handlingen utspelar sig resande fot, vilket gjorde mig glad att kunna säga att äntligen var den delen av berättelsen över! Den här boken innehöll precis lika mycket drama som vanligt! Vilket jag naturligtvis lever för! Boken var såväl snabbläst som spännande och jag ser fram emot att läsa nästa bok i serien!
 
Mitt betyg
Boken får 4,5 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...