måndag 8 maj 2023

Recension av A man and his cat vol. 1

Författare: Umi Sakurai
Antal sidor: 148
Serie: A man and his cat vol.1 
Finns hos: AdlibrisBokus
 
Goodreads beskrivning
A kitten languishes in a pet shop, unwanted and unloved. Even as his price drops with each passing day, no one spares him a glance unless it's to call him names. Having practically given up on life, the kitty himself is most shocked of all when an older gentleman comes into the store and wants to take him home! Will the man and the cat find what they're looking for..in each other?
 
Mina åsikter
Det här var en jättesöt och snabbläst manga. Illustrationerna var hur fina som helst och i slutändan så fick berättelsen mig att bli alldeles tårögd. Som kattägare kände jag definitivt igen mig i vissa av sakerna som hände/som mannen kände. Det här är en av de fåtal manga som jag faktiskt kan se mig själv fortsätta med.
 
Mitt betyg
Denna volym får 4 av 5 stjärnor i betyg.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...