torsdag 23 november 2023

Recension av The Murder of Roger Ackroyd

Författare: Agatha Christie
Antal sidor: 288
Serie: Hercule Poirot, bok 4
Finns hos: Bokus / Adlibris

Goodreads beskrivning
Considered to be one of Agatha Christie's greatest, and also most controversial mysteries, 'The Murder Of Roger Ackroyd' breaks the rules of traditional mystery.

The peaceful English village of King’s Abbot is stunned. The widow Ferrars dies from an overdose of Veronal. Not twenty-four hours later, Roger Ackroyd—the man she had planned to marry—is murdered. It is a baffling case involving blackmail and death that taxes Hercule Poirot’s “little grey cells” before he reaches one of the most startling conclusions of his career.
 
Mina åsikter
Jag lyssnade på den här boken som ljudbok och jag måste faktiskt säga att uppläsaren var riktigt bra. Bokens handling kändes dock lite utdragen, vilket gjorde att jag hade lite svårt att behålla intresset. Jag fastnade inte riktigt heller för karaktärerna, något som påverkade hur mycket jag intresserade mig för vad som hände dem under berättelsens gång. Bokens plot twist visade sig faktiskt vara någorlunda intressant så den uppskattade jag!
 
Mitt betyg
Den här boken får 3 av 5 stjärnor i betyg.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...