måndag 5 oktober 2015

Summering av september månad

I september har jag läst så himla många böcker på min läsplatta. De enda böckerna jag läst i bokform är faktiskt a Clash of Kings och The Snows of Kilimanjaro. Av dem nio böckerna jag läste i september så är fyra av dessa så kallade short stories.

Här kommer en fullständig lista på det jag läst i september:

The Guard (The Selection bok 2,5) skriven av Kiera Cass, fick 4/5 stjärnor. (Short story)

A Clash of kings (a story of ice and fire bok 2) Skriven av George R.R Martin, fick 5/5 stjärnor.

The Prince (The Selection bok 0,5) Skriven av Kiera Cass, fick 5/5 stjärnor. (Short story)

The Sea of monsters (Percy Jackson and Olympians bok 2) Skriven av Rick Riordan, fick 4/5 stjärnor.

The Queen (The Selection bok 0,4) Skriven av Kiera Cass, fick 4/5 stjärnor. (Short story)

The Lightning thief (Percy Jackson and Olympians bok 1) Skriven av Rick Riordan, fick 4/5 stjärnor.

The Snows of Kilimanjaro. Skriven av Ernest Hemingway, fick 2/5 stjärnor.

Annabel (Delirum bok 0,5) Skriven av Lauren Oliver, fick 3/5 stjärnor. (Short story)

Vampire Academy (Vampire Academy bok 1) Skriven av Richelle Mead, fick 3/5 stjärnor.

Månadens hiss
Om det inte syns väldigt tydligt i listan över de böcker jag läst den här månaden så vet jag inte riktigt vad jag skall säga. Jag har gått och blivit lite obsessed med såväl The Selection som Percy Jackson. Jag känner verkligen att jag måste läsa allt som finns att läsa när det kommer till just dem serierna. Men samtidigt så kan jag inte glömma A clash of kings, den enda anledningen till att det tog så lång tid att läsa ut den var för att jag har en läsutmaning på Goodreads där det är meningen att jag skall läsa 100 böcker i år. Hade det inte varit för den utmaningen så hade jag definitivt huggit tag och läst Martins bästsäljare avsevärt snabbare än jag faktiskt gjorde. Det är så svårt att välja just en hiss (som varje månad jag vet) men om man säger såhär då:  Jag älskar the Selection som serie såväl som serien om Percy Jackson, men George R.R Martins böcker är ändå i en klass för sig. Vilket ändå borde avgöra snacket om vilken bok som var bäst den här månaden.

Månadens diss
Jag vet inte riktigt vad det är men jag klarar verkligen inte av Ernest Hemingways böcker. Det bara går inte. Det går så sjukt trögt att läsa hans böcker och även om The snows och Kilimanjaro var något bättre än the old man and the sea så känner jag bara: nej. Han lyckas aldrig fånga mitt intresse ordentligt och berättelsen är aldrig tillräckligt spännande för att man inte skall längta efter dess slut. Men eftersom att jag är som jag är så tvingar jag alltid mig själv att läsa ut böckerna jag har påbörjat OAVSETT hur lång tid det tar att göra det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...