tisdag 1 januari 2019

Nyårslöftestaggen 2019

Eftersom att jag återigen blivit taggad av Bokugglor att göra den här taggen, så har det blivit lite av en tradition vid det här laget, vilket är roligt. Jag har så oerhört mycket böcker som jag verkligen vill läsa i år så jag ser fram emot det nya året.

1. En klassiker jag lovar att läsa: 
Jag vill gärna läsa böckerna och novellerna (i alla fall några utav dem) som handlar om
Sherlock Holmes av Arthur Conan Doyle.

2. En påbörjad bokserie jag lovar att avsluta: 
Firebird-trilogin av Claudia Grey. Jag hade hoppats på att hinna bli klar med den här serien under 2018, men det målet får väl fortsätta in i 2019.

3. En bokserie jag lovar att påbörja: 
The Stormlight archives av Brandon Sanderson, jag har längtat efter att läsa den här serien hur länge som helst, men har velat avsluta de serier av honom som jag redan påbörjat. Men i år kommer det ÄNTLIGEN bli dags att börja läsa dessa tegelstenar till böcker. 
 
4. En författare (som jag inte läst tidigare) jag lovar att läsa något av:
Rebecca Roanhorse.

5. En bok jag lovar att läsa om: 
Strange the dreamer av Laini Taylor, vill så gärna kunna fortsätta med bok två i serien vilket inte hanns med under 2018.
 
 
6. En genre jag läst lite/inget av och lovar att utforska: 
Adult fantasy, är en genre som jag började läsa lite grann inom under 2018, och det är en genre som jag verkligen fastnat för, så jag hade gärna läst fler böcker inom den genren.

7. Ett seriealbum jag lovar att läsa: 
Saga volym 7 av Brian K. Vaughan

8. En novell jag lovar att läsa: 
 Edgedancer av Brandon Sanderson, kommer ärligt talat att läsa allt Brandon Sanderson som jag inte redan har läst i år.

9. En bok som behandlar ett tufft men viktigt ämne jag lovar att läsa
Har ingen aning, någon biografi eller verklighetsbaserad bok kanske.

10. En länge ägd oläst bok jag lovat att läsa 
  The Diviners av Libba Bray, i år så ska det bli av!


11. En debut jag lovar att läsa
Again, but better av Christine Riccio, en booktuber som jag har följt länge nu har äntligen släppt sin bok och det hade varit kul att få reda på om den är bra.

12. En bok eller bokserie (som jag tidigare gett upp/dömt ut) jag lovar att ge en ny chans
Fastnade aldrig fullt ut för Clockwork angel av Cassandra Clare, så jag avslutade aldrig serien, men har hela tiden haft för avsikt att göra det, så hoppas hinna klart med The Infernal devices i år.

13. Tagga någon!  
Den som känner sig manad till att göra den här taggen, ni är taggade!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...