fredag 6 januari 2023

Recension av Northanger abbey

Författare: Jane Austen
Antal sidor: 286
Finns hos: Adlibris / Bokus

Goodreads beskrivning
Catherine Morland is a young girl with a very active imagination. Her entry into the fashionable scene in Bath results in an invitation to stay with new friends at Northanger Abbey, but Catherine's naivety and love of sensational novels lead to embarrassing and entertaining consequences.
 
Mina åsikter
Den här boken hade en mycket intressant handling men fina vänskapsrelationer och mycket drama! Boken var därtill riktigt spännande och jag kunde inte alls ha gissat att boken skulle sluta på det sätt den faktiskt gjorde. Jag gillade såklart också det faktum att karaktärerna läste böcker som dem sedan diskuterade med varandra. Vilket resulterade i ett antal bra citat som handlar om just läsning. Sist men inte minst så var den här boken riktigt snabbläst även fastän det är en klassiker, något som brukar ta mig lite längre tid att läsa.
 
Mitt betyg
Boken får 4 av 5 stjärnor i betyg.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...