lördag 29 april 2023

Recension av Beauty queens

Författare: Libba Bray
Antal sidor: 396
Finns hos: Adlibris / Bokus
 
Goodreads beskrivning
Teen beauty queens. A lost island. Mysteries and dangers. No access to email. And the spirit of fierce, feral competition that lives deep in the heart of every girl, a savage brutality that can only be revealed by a journey into the heart of non-exfoliated darkness. Oh, the horror, the horror!
When a plane crash strands thirteen teen beauty contestants on a mysterious island, they struggle to survive, to get along with one another, to combat the island's other diabolical occupants, and to learn their dance numbers in case they are rescued in time for the competition.
 
 
Mina åsikter
Boken hade en intressant handling men jag började tappa intresset efter ca 100-150 sidor in. Boken var på tok för lång och det känns som om att den hade kunnat kortas ned en hel del. Det förekom en hel del irriterande "reklaminslag" i berättelsen, som inte hade behövts tas med. Det hela ledde till att jag allt eftersom inte alls hade någon lust att plocka upp ljudboken igen och därmed kändes det mer som om att jag tvingade mig till att lyssna färdigt på den. Några av karaktärerna var intressanta och det förekom en del spännande scener. Men det gjorde tyvärr inte så att helhetsbetyget vägdes upp speciellt mycket.
 
Mitt betyg
Boken får 3 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...