torsdag 18 maj 2023

Recension av Wrath

Författare: John Gwynne
Antal sidor: 720
Serie: The Faithful and the fallen, bok 4
Finns hos: Bokus / Adlibris

Goodreads beskrivning
Events are coming to a climax in the Banished Lands, as the war reaches new heights. King Nathair has taken control of the fortress at Drassil and three of the Seven Treasures are in his possession. And together with Calidus and his ally Queen Rhin, Nathair will do anything to obtain the remaining Treasures. With all seven under his command, he can open a portal to the Otherworld. Then Asroth and his demon-horde will finally break into the Banished Lands and become flesh.

Meanwhile Corban has been taken prisoner by the Jotun, warrior giants who ride their enormous bears into battle. His warband scattered, Corban must make new allies if he hopes to survive. But can he bond with competing factions of warlike giants? Somehow he must, if he's to counter the threat Nathair represents.
 
Mina åsikter
Den här boken var så spännande och oerhört snabbläst! Detta då boken har sån himla bra och beskrivande världsuppbyggnad och magisystem. Jag slukade hela den här boken på 720 sidor på bara två dagar! Jag tyckte att en sak som hände i den här boken var lätt att förutse, men Gwynne gjorde det ändå på ett sätt som var så bra att jag inte hade något emot att jag såg det komma. Den här boken liksom dess föregångare fick mig att gråta! Jag kunde verkligen inte tro att serien var slut! Den här boken har fortsatt många perspektiv, men den är allihopa så bra och tillför mycket till handlingen på sitt egna sätt.
 
 
Mitt betyg
Boken får 5 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...