lördag 17 juni 2023

Recension av The Priory of the orange tree

Författare: Samantha Shannon
Antal sidor: 848
Serie: The Roots of chaos, bok 1
Finns hos: Bokus / Adlibris

Goodreads beskrivning
A world divided. A queendom without an heir. An ancient enemy awakens.

The House of Berethnet has ruled Inys for a thousand years. Still unwed, Queen Sabran the Ninth must conceive a daughter to protect her realm from destruction – but assassins are getting closer to her door.

Ead Duryan is an outsider at court. Though she has risen to the position of lady-in-waiting, she is loyal to a hidden society of mages. Ead keeps a watchful eye on Sabran, secretly protecting her with forbidden magic.

Across the dark sea, Tané has trained to be a dragonrider since she was a child, but is forced to make a choice that could see her life unravel.

Meanwhile, the divided East and West refuse to parley, and forces of chaos are rising from their sleep.
 
Mina åsikter
Boken hade ett intressant koncept och innehåller drakar! Något som jag alltid uppskattar! Det som är synd dock är att vi inte får se speciellt mycket av dem. Bokens början var minst sagt långdragen och det tog åtminstone 200 sidor innan det kändes som att det faktiskt började hända saker. Efter ytterligare 200-300 sidor så började jag återigen att tappa intresset. Jag hade inte speciellt mycket lust att plocka upp boken och läsa den. Anledningen till detta var att jag ville ha mer ingående beskrivningar av karaktärerna, världen och dess mytiska varelser. Det var svårt för mig att skapa mig en inre bild utav vad som pågick. 
 
Mitt betyg
Boken får 3 av 5 stjärnor i betyg.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...