tisdag 28 november 2023

Recension av My contrary Mary

Författare: Cynthia Hand, Brodi Ashton & Jodi Meadows
Antal sidor: 512
Serie: Mary, bok 1
Finns hos: Adlibris / Bokus

Goodreads beskrivning
Welcome to Renaissance France, a place of poison and plots, of beauties and beasts, of mice and . . . queens?⠀

Mary is the queen of Scotland and the jewel of the French court. Except when she's a mouse. Yes, reader, Mary is an Eðian (shapeshifter) in a kingdom where Verities rule. It's a secret that could cost her a head—or a tail.⠀

Luckily, Mary has a confidant in her betrothed, Francis. But after the king meets a suspicious end, things at the gilded court take a treacherous turn. Thrust onto the throne, Mary and Francis are forced to navigate a viper's nest of conspiracies, traps, and treason. And if Mary's secret is revealed, heads are bound to roll.

Mina åsikter
Jag gillar verkligen allt som den här trion skriver, trots att det är tre författare som skrivit den här boken så har den ett så bra och härligt flyt. Man märker med andra ord inte att det är olika författare som skrivit de olika karaktärerna. Jag älskar magisystemet i den här boken, och det faktum att folk kan förvandlas till djur. Ytterligare en sak som jag älskar är när karaktärer skämtar och driver mycket med varandra, vilket är något denna bok har gott om. Boken var oerhört spännande och snabbläst och jag ville bara fortsätta att läsa den. Vi fick också cameos från karaktärerna från boken My Lady Jane, vilket var riktigt kul. Boken innehåller också en hel del kungligheter, vilket alltid är en trope jag uppskattar. Läsningen var riktigt beroendeframkallande och jag ser som vanligt fram emot att läsa nästa bok i den här serien. Om ni inte förstod det utifrån min recension här så är det absolut en bok som ni bör läsa.

Mitt betyg
Boken får 4,5 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...