söndag 20 december 2015

Recension av The Perfectionists

Författare: Sara Shepard
Antal sidor: 238
Serie: The perfectionists, bok 1 av 2

I Beacon Heigts, Washington bor fem flickor- Ava, Caitlin, Mackenzie, Julie och Parker. De vet att måste vara god för att vara perfekt. I början tror inte flickorna att de har något gemensamt förrän de inser att de allihopa hatar Nolan Hotchkiss, som har gjort hemska saker mot var och en av dem. Tillsammans kommer de fram till det perfekta sättet att döda honom- ett hypotetiskt mord naturligtvis. Det är bara ett skämt fram tills dess att Nolan dyker upp död, precis på det sätt som de planerat. Fast än dem inte gjorde det. Om de inte hittar mördaren kommer deras perfekta liv att rasa samman.

Det här är den tredje serien jag läser av Sara Shepard. De två jag läst sedan tidigare är Pretty little liars (som jag inte gillade värst mycket) och The lying game (som jag fullständigt älskade) och så kommer vi nu till perfectionists... och den var så HIMLA bra! Shepard vet verkligen hur man skall skriva en bok för att få läsarna att vilja sitta uppe hela natten och bara läsa och läsa! Jag började läsa på den här boken igår och satt uppe till klockan två i natt och läste på den innan jag insåg att jag verkligen var tvungen att gå och lägga mig. Man vill bara fortsätta att läsa den här boken för att få reda på vad som kommer hända näst, får man veta vem som dödade Nolan, får man veta vem som försöker sätta dit flickorna för ett mord de inte begått? Allt det där och mycket mer sitter man på helspänn genom hela läsningen  för att få reda på. Varje karaktär har så många lager och när man väl tror att man fått reda på hur de verkligen är som personer så får man reda på ännu mer och varje person har varit med om rätt hemska saker som man så småningom får reda på vad det är för något. Enligt mig är the lying game fortfarande helt klart bäst, men den här boken är inte överdrivet långt efter. Nu får jag se till att köpa fortsättningen på denna serie som heter the good girls.

Jag hade lite svårt i början att hålla isär de fem tjejerna, något som tog mig rätt lång tid att lära sig. Samt att poliserna som vanligt i Shepards böcker är dumma i huvudet vilket stör mig en del men totalt så får boken ändå en stark 4 av 5 stjärnor.