måndag 4 januari 2016

Recension av Shadow kiss

Författare: Richelle Mead
Antal sidor: 268
Serie: The Vampire Academy, bok 3 av 6
Boktyp: ebook, epub

Efter allt hemskt som hände under jullovet är det äntligen vårtermin och Rose försöker se fram emot att snart lämna sin high school och komma ut i världen med Lissa. Men det finns vissa problem: 1) Rose börjar se konstiga syner (är det döda människor?) och 2) Kommer det någonsin bli allvar mellan henne och Dimitri när båda är Lissas beskyddare och i tjänst 24/7? När ska Rose få tänka på sig själv i första hand? Göra vad hon vill?

Den första boken i den här serien tyckte jag var alldeles för förutsägbar, men sedan har den här serien växt sig allt starkare för varje bok jag läst. Serien blir helt enkelt bara bättre och bättre. Den här boken var faktiskt riktigt spännande och man blev hela tiden förvånad över den riktning handlingen tog. Det var faktiskt mycket svårt att veta om redan i förväg vad det var som skulle hända, något som var riktigt enkelt i första boken. Den här boken var spännande rätt igenom, med en hel del strider och starka känslor. Slutet var riktigt förvånande och oförutsägbart om ni frågar mig, men det var ändå helt klart den riktning som handlingen behövde ta. Rose är enligt mig den bästa karaktären och ja hon är huvudkaraktären så det är meningen att du ska gilla henne, men hon är så himla badass ibland. Hon vet verkligen hur man får någons respekt och sedan behåller den. Jag gillar även det faktum att det är i den här boken som så mycket händer och man får reda på en massa saker som man har gått och undrat över. Det är här som en massa lösa ändar knyts samman. Det här var helt klart en bra bok och jag ser fram emot att läsa de resterande tre böckerna i serien.

Det här var helt klart den bästa boken än så länge i den här serien så den får 5 av 5 stjärnor.