onsdag 7 augusti 2019

Recension av 1 2 3 Lär dig räkna med krokodil

Författare & illustratör: Jo Lodge
Åldersgrupp: 0-3 år
Förlag: Berghs förlag, ett stort tack till dem för detta recensionsexemplar!
Finns hos: Bokus / Adlibris

Goodreads beskrivning
Följ med Krokodil ut i trädgården! Där räknar han blommor, tusenfotingar, grodor och annat kul som han hittar. Rolig räknebok för de yngsta.

Mina åsikter
Det här var en mycket rolig och intressant räknebok för de allra minsta! En mycket färgglad och rolig bok med diverse flikar att vända på som gör boken mer interaktiv, något barnen älskar! Man kan samtala om såväl räknandet som annat som poppar upp under bokens gång. Gillar det faktum att det finns mycket att prata om i boken utöver själva räknandet vilket gör att boken tåls att läsas om många gånger. Boken blir av med en halvpoäng då bokens stora final består av en jättestor groda som överlevde en läsning innan den var bortsliten. Väldigt synd då den var mycket fin och oväntad för barnen.

Mitt betyg
Boken får 4,5 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...