fredag 9 augusti 2019

Recension av Shades of Magic Vol. 1: The Steel Prince

Författare: V.E Schwab
Illustratörer: Andrea Olimpieri
Antal sidor: 112
Serie: Shades of graphic novels #1-4
Finns hos: Bokus / Adlibris

Goodreads beskrivning
Delve into the thrilling, epic tale of the young and arrogant prince Maxim Maresh, long before he became the king of Red London and adoptive father to Kell, the lead of A Darker Shade of Magic!

The youthful Maresh is sent to a violent and unmanageable port city on the Blood Coast of Verose, on strict orders from his father, King Nokil Maresh, to cut his military teeth in this lawless landscape.

There, he encounters an unruly band of soldiers, a lawless landscape, and the intoxicatingly deadly presence of the newly returned pirate queen, Arisa...


Mina åsikter
Nu har jag aldrig varit ett superstort fan av just graphic novels och den här volymen föll mig inte riktigt i smaken. För det första så gillade jag inte tecknarstilen då jag tyckte att det var väldigt svårt att särskilja de olika karaktärerna då de allihopa såg i princip likadana ut. Sedan så tyckte jag att själva handlingen var lite snurrig och att den hoppade för mycket. Dock så måste jag erkänna att premissen lät intressant då man alltid undrat lite över Maxims bakgrund, men genomförandet höll alltså inte riktigt samma standard som jag brukar tycka att Schwabs böcker brukar göra.
 
Mitt betyg 
Denna volym får 2 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...