lördag 11 april 2020

Recension av The Exact opposite of okay

Författare: Laura Steven
Antal sidor: 337
Serie: Izzy O´Neill, bok 1
Finns hos: Bokus / Adlibris

Goodreads beskrivning
Izzy O’Neill is an aspiring comic, an impoverished orphan, and a Slut Extraordinaire. Or at least, that’s what the malicious website flying round the school says. Izzy can try all she wants to laugh it off – after all, her sex life, her terms – but when pictures emerge of her doing the dirty with a politician’s son, her life suddenly becomes the centre of a national scandal. Izzy’s never been ashamed of herself before, and she’s not going to start now. But keeping her head up will take everything she has...

Mina åsikter
Boken hade en lovande handling, men allt eftersom att jag läste boken kände jag att jag fick tvinga mig själv att fortsätta läsa den. Jag gillade inte huvudkaraktären Izzy speciellt mycket hon var väldigt självisk och slängde sin bästa kompis under bussen flera gånger. Hon verkade inte heller sig speciellt mycket om att hon var orsaken till kompisens olycka. Jag föll inte alls för bokens humor och tyckte att Izzy skämtade om morbida saker som man inte bör skämta om då det faktiskt berörde hemska saker som hänt i verkligheten som påverkade väldigt många människor.

Mitt betyg
Boken får 2 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...