söndag 12 april 2020

Recension av Monstret och människorna

Författare: Mats Strandberg
Illustratör: Sofia Falkenhem
Antal sidor: 167
Serie: Monstret Frank, bok 3
Åldersgrupp: 6-9 år
Finns hos: AdlibrisBokus

Goodreads beskrivning
När jag tittade i en av kikarna såg jag först bara lågor som verkade dansa runt i mörkret. Sen såg jag att det var människor som höll i brinnande facklor. Dom hade samlats runt biblioteket.

Människornas skräck har spridit sig i stan där Frank och hans monsterkompisar bor. Rädda stadsbor patrullerar gatorna på jakt efter monster. Tant Alice får hotbrev där hon kallas monsterälskare. Böcker om monster förbjuds och biblioteket rensas från farliga texter. Och mitt i alltihop försvinner Uvalisa, stans bibliotekarie. Den sista uppgörelsen kryper allt närmare ...


Mina åsikter
Precis som tidigare så fastnade jag totalt för boken och jag drogs med i alla spännande saker som hände i boken. Illustrationerna är riktigt bra gjorda och fascineras fortfarande av den färgsskala som Falkenhem har valt att använda sig utav. Men det fungerar väldigt bra. Även denna avslutade del i serien var riktigt spännande och man visste inte riktigt vad som komma skulle! En riktigt bra avslutande del på serien vars handling passar hela familjen!

Mitt betyg 
Boken får 5 av 5 stjärnor i betyg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...