lördag 23 maj 2020

Anne with an E Säsong 1-3

Skapare: Moira Walley-Beckett Utgivningsår: 2017-2020  
Baserad på boken: Anne of Green Gables av L.M Montgomery.
Skådespelare:  Amybeth McNulty, Geraldine James, R.H. Thomson, Lucas Jade Zumann.  
Genre: Drama  
Betyg på Imdb: 8,7 av 10

Imdbs beskrivning
The adventures of a young orphan girl living in the late 19th century. Follow Anne as she learns to navigate her new life on Prince Edward Island, in this new take on L.M. Montgomery's classic novels. 

Mina åsikter
Jag hade läst Anne of Green Gables av L.M Montgomery för ca 12 år sedan och råkade snubbla över den här serien på Netflix. Eftersom att jag gillar lite mer historiska serier så gav jag den ett försök. Jag kan nog helt ärligt utan att överdriva (fråga mina kompisar) säga att jag blev helt besatt av serien. Sista avsnittet på serien har jag nog sett 5 gånger. Serien i det stora hela håller jag i skrivande stund på att se för 3:e gången på mindre än 1 månad. Tv-serien skiljer sig definitivt ganska mycket från böckerna (som jag började läsa efter att jag sett klart serien första gången), speciellt efter dess att första boken slutar. Men jag måste ändå säga att jag gillar det faktum att de har tagit väldigt många scener och repliker ur första boken och bevarat dem i sin helhet i serien. Detta då det ger den fullständiga synen på hur Anne är som person och hur hon utvecklas under tidens gång. Även fastän jag älskar såväl serien som böckerna så uppskattar jag dem båda för det de är. Jag bryr mig för första gången någonsin inte om att serien tar sitt egna spår och gör om berättelsen en hel del, då jag älskar det de har gjort med serien! Skådespelarna är riktigt, riktigt duktiga i den här serien, såväl huvudrollsinnnehavarna som de skådespelare som skymtar förbi i lite scener här och där! Anne och Gilbert.... vart ska jag börja? Bästa paret genom tiderna? Och inte är det mindre tydligt i denna nya version av berättelsen! Man kan inte annat än hålla tummarna för dem!

I det stora hela så har du inte sett den här serien så gör det! Och glöm för guds skull inte bort att skriva på den här listan i ett försök att få Netflix att ändra sig och ge oss säsong 4! 
Renew Anne with an E for season 4


Mitt betyg
Ärligt talat är den här serien värd 10 av 10. Jag önskar verkligen att dem inte lagt ned serien efter endast 3 säsonger för det finns så himla mycket som vi inte fått svar på ännu!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...