tisdag 26 maj 2020

Recension av Midwinter witch

Författare & illustratör: Molly Knox Ostertag
Antal sidor: 208
Serie: The Witch boy, volym 3
Finns hos: Bokus / Adlibris

Goodreads beskrivning
Magic has a dark side . . .

Aster always looks forward to the Midwinter Festival, a reunion of the entire Vanissen family that includes competitions in witchery and shapeshifting. This year, he's especially excited to compete in the annual Jolrun tournament-as a witch. He's determined to show everyone that he's proud of who he is and what he's learned, but he knows it won't be easy to defy tradition.

Ariel has darker things on her mind than the Festival-like the mysterious witch who's been visiting her dreams, claiming to know the truth about Ariel's past. She appreciates everything the Vanissens have done for her. But Ariel still craves a place where she truly belongs.

The Festival is a whirlwind of excitement and activity, but for Aster and Ariel, nothing goes according to plan. When a powerful and sinister force invades the reunion, threatening to destroy everything the young witches have fought for, can they find the courage to fight it together? Or will dark magic tear them apart?


Mina åsikter
Eftersom att jag verkligen älskade de två första volymerna i denna serie så hade jag förståeligt nog ganska höga förväntningar även på denna volym. Illustrationerna är lika fina som vanligt och jag gillar fortfarande karaktärerna väldigt mycket! Magin är fortsatt intressant och denna tävling som skall genomföras var underhållande. Men de mer mörka krafter som lurade i den här berättelsen känns inte helt genomtänkt och framförs därför inte heller som sådan. Det får alldeles för lite utrymme i berättelsen och avslutas därför för snabbt och på ett icke tillfredsställande sätt. Men i det stora hela så var det ändå en underhållande läsning!

Mitt betyg
Denna volym får 3,5 av 5 stjärnor i betyg.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...