tisdag 21 juli 2020

Recension av An Author's Odyssey

Författare: Chris Colfer
Antal sidor: 448
Serie: The Land of stories, bok 5 av 6
Finns hos: Adlibris / Bokus

Goodreads beskrivning
In the highly anticipated continuation of the Land of Stories series, Conner learns that the only place to fight the Masked Man's literary army is inside his own short stories!

When the twins and their friends enter worlds crafted from Conner's imagination, finding allies no one else could have ever dreamed of, the race begins to put an end to the Masked Man's reign of terror. Can the twins finally restore peace in the fairy tale world?


Mina åsikter
Precis som vanligt så behöver Alex och Conner rädda världen från "the bad guys". Grejen är bara den att Colfer på något sätt alltid lyckas skriva dessa böcker på ett helt nytt sätt varje gång! Jag gillar verkligen hans målande beskrivningar, vilket gör det så himla lätt att se allting framför sig när man läser boken! Älskar alla karaktärer! Det var riktigt roligt att få dyka ner i de berättelser som Conner skrivit och få lära känna de karaktärer som han skapat. De hamnar minst sagt i en del krångliga situationer som är riktigt underhållande för mig som läsare. Rekommenderar hela den här serien riktigt varmt!

Mitt betyg
Boken får 4,5 av 5 stjärnor i betyg.

2 kommentarer:

  1. Den här serien är verkligen fantastiskt bra med en rejäl dos av magi, humor och spänning! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. oh ja! helt underbar! älskar denna serien! Hoppas att du har kollat in hans nya middlegrade serie som utspelar sig i samma värld, men tidigare? A tale of magic heter första boken!

      Radera

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...