lördag 16 januari 2021

Anne of Green of Gables (miniserie 1985)

Skapare: Kevin Sullivan
Utgivningsår: 1985
Baserad på boken: Anne of Green Gables av L.M Montgomery.
Skådespelare: Megan Follows, Jonathan Crombie, Colleen Dewhurst, Richard Farnsworth.
Genre: Drama, family
Betyg på Imdb: 8,5 av 10
 
Imdbs beskrivning
An orphan girl, sent to an elderly brother and sister by mistake, charms her new home and community with her fiery spirit and imagination.  
 
Mina åsikter
Jag läste de första 6 böckerna under 2020 varav jag läste de första 5 efter varandra. Jag kollade på Anne with an E vilket var en serie jag älskade så nästa naturliga steg var naturligtvis att kolla på denna versionen! Och jag fullkomligt älskade den! För det första så följer den böckerna väldigt bra! För det andra så är det många repliker som är direkt tagna från böckerna, vilket är något jag älskar när de gör. Miljön är precis så som man föreställer sig när man läser böckerna samt att skådespelarna är så HIMLA BRA! Man förstår varför den här serien vann så många priser som den faktiskt gjorde! Och sist men inte minst så kan man inte annat än älska Gilbert Blythe och hans relation till Anne! Helt klart ett måste att se även denna version av Anne om man älskar böckerna!  
 
Mitt betyg
Denna film får självklart 10 av 10 stjärnor i betyg då jag för nuvarande kollar på den för andra gången på två veckor!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...