söndag 17 januari 2021

Recension av Deadman Wonderland vol. 1

Författare: Jinsei Kataoka
Illustratör: Kazuma Kondou
Antal sidor: 215
Serie: Deadman Wonderland, vol 1
Finns hos: Bokus Adlibris

Goodreads beskrivning
Ten years have passed since the Great Tokyo Earthquake, and the people's memories of the disaster have faded. Ganta Igarashi, a middle school evacuee, has finally begun to live a normal life... that is, until the day 'Red Man' appears at his school and Ganta's fate is changed forever.  
 
Mina åsikter
Den här serien är verkligen mörk, blodig och ganska disturbing. Huvudkaraktären Ganta måste slåss för sin överlevnad efter att hela hans värld fallerar. Jag gillade den del där Ganta måste ställa upp i ett spel som i princip går ut på att slåss för sin överlevnad. Det är endast den som vinner spelet som kommer att överleva. Denna volym var spännande, snabbläst och annorlunda från de fåtalet andra manga-volymer jag har läst sedan tidigare. Den innehåller även väldigt fina illustrationer som tillför väldigt mycket till berättelsen. Jag kommer att fortsätta läsa den här serien.

Mitt betyg
Denna volym får 3,5 av 5 stjärnor i betyg.

1 kommentar:

  1. Hej! Vilken fin blogg du har! Jag tänkte fråga om du skulle vilja göra ett blogg länk byte?
    https://bokcirkelnn.blogspot.com/

    Hälsningar
    Steffi

    SvaraRadera

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...