fredag 23 juli 2021

Recension av Wilder Girls

Författare: Rory Power
Antal sidor: 357
Finns hos: Bokus / Adlibris

Goodreads beskrivning
It's been eighteen months since the Raxter School for Girls was put under quarantine. Since the Tox hit and pulled Hetty's life out from under her.

It started slow. First the teachers died one by one. Then it began to infect the students, turning their bodies strange and foreign. Now, cut off from the rest of the world and left to fend for themselves on their island home, the girls don't dare wander outside the school's fence, where the Tox has made the woods wild and dangerous. They wait for the cure they were promised as the Tox seeps into everything.

But when Byatt goes missing, Hetty will do anything to find her, even if it means breaking quarantine and braving the horrors that lie beyond the fence. And when she does, Hetty learns that there's more to their story, to their life at Raxter, than she could have ever thought true.
 
Mina åsikter
Anledningen till att jag plockade upp den här boken var delvis p.g.a dess absolut fantastiska omslag, men även på grund av dess intressanta koncept. Problemet var att jag aldrig riktigt fastnade för karaktärerna och det faktum att det kändes som om att det var så många frågor som lämnades obesvarade även efter dess att boken var slut. Det jag gillade med boken var att the tox förändrade elevernas beteende och utseende, det var lite coolt. Samt att få läsa om hur de arbetade för att överleva livet i karantärn. Men det hade som sagts behövts mer svar och en mer utfylld handling, boken hade med andra ord behövt vara längre för att vara mer tillfredsställande. Samt att boken känns ganska karaktärsdriven snarare en handlingsdriven vilket gjorde mig något förvånad och även gjorde så att jag inte helt ut fastnade för boken.
 
Mitt betyg
Boken får 3 av 5 stjärnor i betyg.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...