måndag 27 mars 2023

Recension av A Song below water

Författare: Bethany C. Morrow
Antal sidor: 288
Serie: A Song below water, bok 1
Finns hos: Adlibris / Bokus

Goodreads beskrivning
Tavia is already at odds with the world, forced to keep her siren identity under wraps in a society that wants to keep her kind under lock and key. Nevermind she's also stuck in Portland, Oregon, a city with only a handful of black folk and even fewer of those with magical powers. At least she has her bestie Effie by her side as they tackle high school drama, family secrets, and unrequited crushes.

But everything changes in the aftermath of a siren murder trial that rocks the nation; the girls’ favorite Internet fashion icon reveals she's also a siren, and the news rips through their community. Tensions escalate when Effie starts being haunted by demons from her past, and Tavia accidentally lets out her magical voice during a police stop. No secret seems safe anymore—soon Portland won’t be either.
 
Mina åsikter
Det här var tyvärr inte riktigt en bok för mig, detta då jag aldrig fastnade för karaktärerna som vi följer. Hela anledningen till att jag ens köpte denna bok är tack vare dess otroligt vackra bokomslag. Jag var ärligt talat redan då lite skeptiskt till om jag skulle gilla denna bok, men jag ville ändå ge den en chans. Det jag ifrågasatte med den här boken var stensnubben, har du läst så vet du. Jag upplevde också att man inte alls fick tillräckligt med beskrivningar och förklaringar av saker och ting. Det jag framför allt ville ha mer information kring var vad är elokes för något? Då det aldrig gavs någon riktig förklaring kring detta fenomen. Jag upplevde också att världen och magissytemet var otillräckligt. Trots att boken är så himla kort så upplevde jag att jag fick tvinga mig själv att plocka upp boken för att läsa den, så att den skulle bli utläst någon gång.
 
Mitt betyg
Boken får 2,5 av 5 stjärnor i betyg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...