onsdag 29 april 2015

Recension av Lock & Key

Originaltitel: Lock & key
Författare: Sarah Dessen
Antal sidor: 422
Beskrivning från Goodreads 
Ruby Cooper förväntar sig alltid det värsta. Då slipper hon bli besviken. Och hennes liv vänds uppochner när hennes mamma en dag sticker hemifrån och lämnar kvar Ruby i det fallfärdiga huset de bott i. Ruby vill bo kvar, men eftersom hon är under arton får hennes storasyster vårdnaden om henne och hon måste flytta dit.

Det är bara det att systern lever ett helt annat liv än Ruby och hennes mamma gjort. Hon har gift sig rikt, hon bor i ett välbärgat, flott område, och hon skickar Ruby till privatskola. Men hur ska hon passa in?
Mina åsikter
Dessens böcker brukar för det mesta vara feelgood böcker. Den här gången kan jag dock inte hävda att det var en feelgoodbok. Man kan väl sammanfatta det såhär och säga att socialen är inblandad i mer än Rubys fall. Jag tycker att boken var bra, men det kändes hela tiden som om att den saknade något som jag gick och väntade på. Jag fastnade inte riktigt för den lika mycket som jag brukar göra med Dessen böcker, har ändå läst 7 stycken vid det här laget. Men förutom att boken saknade det där lilla extra så tycker jag ändå att det var en bra bok och man fastnade väldigt fort för karaktärerna, som man kom att heja på i både vårt och i torrt. Har du inte läst någon av Sarah Dessens böcker så bör du definitivt se till att göra det, hon är en mycket bra författare vars beskrivningar verkligen målar upp en tydlig bild av det som utspelar sig.
Mitt betyg

Eftersom att boken saknade det där lilla extra så får just den här Dessen-boken 3/5 stjärnor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...