måndag 4 maj 2015

Goodreads-utmaning

Som jag tidigare nämnt så har jag ett konto på Goodreads, något jag definitivt rekommenderar dem som älskar att läsa. Mitt konto finns länkat längre ner på sidan  Förutom att föra in vad för böcker man läser/har läst/vill läsa samt få rekommendationer på vad man bör läsa så kan man även ha en så kallad Goodreads-utmaning. Som går ut på att man sätter upp ett mål för hur många böcker man vill läsa under just det året. 2013 var mitt mål att läsa 60 böcker vilket jag också gjorde. 2014 var mitt mål först att läsa 100 böcker något jag snart insåg att jag inte skulle ha tid med, så det här förminskades sedan till 80 böcker, vilket jag också klarade. Men i år så kände jag att nä fy bubblan nu skall jag klara 100 böcker på ett år. Vilket ledde till att mitt mål för 2015 är just att läsa 100 böcker. 
Det som är så bra med Goodreads är att man hela tiden kan hålla koll på om man hänger med i sin utmaning, det vill säga att man kan se hur många böcker man har läst och hur många böcker man bör ha läst vid det här laget för att hänga med i sin utmaning. Just nu har jag läst 32 av 100 böcker vilket innebär att jag ligger 1 bok bakom schemat. Synd, då jag hängt med väldigt bra fram tills nu 1-3 maj då jag arbetade hela helgen och därmed knappt hade tid/ork att läsa något. Men det får jag se till att ändra på nu. 
 Just nu håller jag på att läsa följande böcker:
Lek på allvar-En spännande utmaning
Lek på allvar-En spännande utmaning
The Constant Princess (The Tudor Court, #1)
The Constant Princess (The Tudor Court #1) av Philippa Gregory 

A Clash of Kings (A Song of Ice and Fire, #2)
A Clash of Kings (A Song of Ice and Fire #2)

The Library of Greek Mythology (Oxford World's Classics)
The Library of Greek Mythology (Oxford World's Classics)

av ApollodorusRobin Hard (översättare)

Dessa bilder på böckerna samt faktan kommer från Goodreads. Lek på allvar läser jag på grund av att jag behöver den boken i en kurs i skolan just nu. För tillfället koncentrerar jag mig mest på att läsa ut The Constant Princess som jag än så länge 128 sidor in tycker verkar väldigt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...