tisdag 1 september 2015

Recension av Vampire Academy

Författare: Richelle Mead
Serie: Vampire Academy bok 1 av 6
Antal sidor: 208
Boktyp: Ebook, epub
Goodreads beskrivning
Efter två år på rymmen är Rose och Lissa tillbaka på S:t Vladimirs skola - en ganska ovanlig internatskola för unga vampyrer, moroi, och halvvampyrer, dhampirer.
Lugna, eftertänksamma Lissa Dragomir är en moroiprinsessa, en dödlig vampyr med magiska krafter. Hon måste hela tiden skyddas mot de odödliga strigoi, de farligaste och mest blodtörstiga av alla vampyrer. I hetsiga och rappkäftade Rose Hathaways ådror flyter människoblod och vampyrblod i en kraftfull blandning. Hon är en dhampir, och hon är Lissas bästa vän. De onda strigoi har svurit att Lissa ska bli en av dem, och det är Roses uppgift som beskyddare att försvara Lissa - till varje pris.
Mina åsikter
Den här boken är liksom många tonårsböcker mycket förutsägbar, man vet redan från början att en massa saker förmodligen kommer att ske, vilket det också gör. Något som gör att man tappar intresset lite granna redan från början. Kan väl inte direkt säga att boken är tråkig eller långdragen, det är bara att så många grejer i boken påminner om så många andra böcker vampyrböcker liksom andra böcker. Det är inte förrän precis i slutet av boken som man faktiskt blir förvånad inför vart handlingen för en. Men det är inte tillräckligt för att höja bokens slutbetyg.
Mitt betyg
Boken får 3 av 5 stjärnor.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...