onsdag 17 juli 2019

Recension av Brumfällan

Författare: Anders Svalander
Illustratör: Emma Svalander
Åldersgrupp: 6-9
Förlag: Emmagjort, ett stort tack till dem för detta recensionsexemplar!
Finns hos: Adlibris  / Bokus

Goodreads beskrivning
Var kommer allt brum ifrån? Har pappas fina stereo blivit sjuk eller är det någon som knaprar på stereons sladdar?
Lollo bestämmer sig för att lösa pappas brumproblem. Hon tar hjälp av sin kompis Albin och tillsammans bygger de en brumfälla. Kan de fånga in det som orsakar brummet?
I Brumfällan får du följa ett verkligt HiFi-problem. Boken är fylld med igenkänning för HiFi-entusiaster och deras familjer.


Mina åsikter
Boken har riktigt fina illustrationer som hjälper till att föra handlingen framåt. Boken hade ett riktigt intressant koncept som jag inte stött på tidigare, varken i böcker för barn eller i andra åldersgrupper. Det är riktigt lärorikt och intressant att läsa om hur Lollo och Albin försöker laga pappas stereo åt honom. Det jag framför allt gillar med boken är att barn får med sig kunskap om att man inte ska ha vatten i närheten av elektronik! Gillar även det faktum att boken hade ett litet register över alla olika delar som hörde stereon till, vilket gör det lättare för oss som inte är så insatta i HiFi att hänga med i handlingen.

Mitt betyg 
Boken får 4 av 5 stjärnor i betyg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...