fredag 19 juli 2019

Recension av Konrads klänning

Författare: Åsa Mendel-Hartvig
Illustratör: Caroline Röstlund
Åldersgrupp: 0-3 år
Förlag: Olika förlag, ett stort tack till dem för detta recensionsexemplar!
Finns hos: Bokus / Adlibris

Goodreads beskrivning
Hedvig har fått en klänning. Hon glittrar! Konrad har inte fått någonting. Får Konrad låna Hedvigs klänning? Javisst! Men bara en stund.

Mina åsikter
Det här är en bilderbok med riktigt fina illustrationer. Jag gillar det faktum att ingen ifrågasätter det faktum att Konrad vill ha klänning på sig utan att mormor istället försöka lösa det faktum att Konrad och Hedvig bråkar om Hedvigs klänning. Hon plockar därför fram en till klänning. Berättelsen är väldigt fin och det är jättekul att se hur glada både Hedvig och Konrad blir över att ha sina fina klänningar på sig som de snurrar runt i.

Mitt betyg
Boken får 5 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...