lördag 31 augusti 2019

Recension av Sigges bilar och maskiner

Författare: Eva Vidén
Illustratör: Jens Ahlbom
Åldersgrupp: 0-3 år
Förlag: Berghs förlag, ett stort tack till dem för detta recensionsexemplar!
Finns hos: BokusAdlibris

Goodreads beskrivning
Tredje boken om Sigge! Läs också Sigges traktor samt Sigges dinosaurier.Sigge har en stor samling bilar och maskiner. När han leker med dem som bäst tycker mamma att han ska hjälpa henne att göra en äppelpaj. Tänk om hans maskiner hade kunnat göra jobbet istället?
 
Mina åsikter
En mysig bok med fina illustrationer som belyser ett barns fantasi och sambandet mellan att göra en äppelkaka och hur olika maskiner hade kunnat underlätta arbetet. Barnen tycker om den här boken då de är mycket fascinerade av just bilar och maskiner, men som vuxen upplever jag det som att boken hoppar då bilderna på maskiner och bilar kommer efter varje steg i bakandet. Bilderna får alltså inte det flyt jag gärna hade sett. Men överlag en söt bok.

Mitt betyg
Boken får 2,5 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...