torsdag 8 augusti 2019

Recension av Var är hunden?

Författare & illustratör: Ingela P Arrhenius
Åldersgrupp: 0-3 år
Förlag: Alfabeta förlag, ett stort tack till dem för detta recensionsexemplar!
Finns hos: Bokus / Adlibris

Goodreads beskrivning
En färgstark kartongbok full med husdjur för de yngsta, med överraskningar bakom mjuka flikar.

Mina åsikter
Arrhenius levererar återigen en fint illustrerad bok med interaktivt innehåll vilket barnen älskar! En mycket underhållande bok där barnen ombeds leta efter diverse olika djur. Gillar det faktum att det finns mycket att prata om i boken utöver vart de olika djuren gömt sig. Man kan bland annat öva på prepositioner, färger, djurens namn osv. Barnen föll dock inte lika pladask för den här som de gjorde för Var är Zebran, men det här är fortfarande en välläst bok på avdelningen.

Mitt betyg
Boken får 4,5 av 5 stjärnor i betyg.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...