måndag 16 december 2019

Recension av Monstret i natten

Författare: Mats Strandberg
Illustratör: Sofia Falkenhem
Antal sidor: 108
Serie: Monstret Frank, bok 1 
Åldersgrupp: 6-9 år
Finns hos: Bokus / Adlibris

Goodreads beskrivning
Boken handlar om Frank, en mörkrädd pojke som blir ett monster på sin nioårsdag. Han blir biten av en fluffig liten knähund, och blir ett slags varulv om nätterna - men den här varulven vill bara bli kliad bakom öronen och klappad på magen. Men människorna förstår inte. Rykten om ’attackerna’ sprider sig i den lilla staden Yrred, monstret blir allt större och farligare i folks fantasi och paniken växer. Och räddast av alla är nog Frank, som inte vågar berätta för någon att det är han som är monstret.

Mina åsikter
Precis som vanligt så måste jag läsa allt som Mats Strandberg har skrivit! Den här boken var riktigt söt och fint skriven och alla illustrationerna är hur fina som helst. Boken har en riktigt spännande handling och är uppbyggd utav riktigt bra och utförliga person-och miljöbeskrivningar. Man kan inte annat än gilla alla karaktärerna som man stöter på i den här boken! En riktigt läsvärd bok!

Mitt betyg
Boken får 4 av 5 stjärnor i betyg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...