söndag 1 december 2019

Recension av Vei bok 2

Författare: Sara Bergmark Elfgren
Illustratör: Karl Johnsson
Antal sidor: 224
Serie: Vei bok 2
Finns hos: Bokus / Adlibris

Goodreads beskrivning
Vei har gjort sina gudar stolta. Hon är deras obesegrade förkämpe i meistarileikir. Men det brutala gladiatorspelet är långtifrån över och det blir allt svårare att skilja vän från fiende. Till slut står Vei inför ett avgörande val. Vad är värt att slåss för? Och hur mycket är hon beredd att offra? 

Mina åsikter
Jag hade verkligen sett fram emot den här volymen då jag starkt gillade karaktärerna och illustrationerna i den första volymen. Det fanns helt klart några spännande delar även i denna volym, men det kändes som att majoriteten av volymen fokuserade på karaktärerna snarare än händelserna. Med andra ord var det mest fokus på vem som hade sex med vem snarare än att förklara vad som komma skulle. Jag gillade dock att vi fick lite mer bakgrund om vad som låg bakom själva uppkomsten till meistarileikir.

Mitt betyg
Boken får 3,5 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...