lördag 25 mars 2023

Recension av Outlander

Författare: Diana Gabaldon
Antal sidor: 850
Serie: Outlander, bok 1
Finns hos: Adlibris / Bokus

Goodreads beskrivning
The year is 1945. Claire Randall, a former combat nurse, is just back from the war and reunited with her husband on a second honeymoon when she walks through a standing stone in one of the ancient circles that dot the British Isles. Suddenly she is a Sassenach—an “outlander”—in a Scotland torn by war and raiding border clans in the year of Our Lord...1743.

Hurled back in time by forces she cannot understand, Claire is catapulted into the intrigues of lairds and spies that may threaten her life, and shatter her heart. For here James Fraser, a gallant young Scots warrior, shows her a love so absolute that Claire becomes a woman torn between fidelity and desire—and between two vastly different men in two irreconcilable lives.
 
Mina åsikter
Den här boken var snabbläst och väldigt intressant. Det fanns en del spicy sexscener med också, vilket kan vara bra att veta om innan man läser boken. Det var en specifik scen i boken som fick mig att bli illamående, som jag inte alls gillade. Den förstörde ärligt talat mitt intryck av hela relationen mellan Jamie och Claire. Det gjorde också att jag började ifrågasätta hela den här serien i sin helhet. Den scenen och den scenen bara, gjorde så att jag drog bort en hel stjärna från totalbetyget.
 
Mitt betyg
Boken får 4 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...