lördag 11 maj 2019

Recension av Famous in a small town

Författare: Emma Mills
Antal sidor: 320
Finns hos: Adlibris / Bokus

Goodreads beskrivning
For Sophie, small town life has never felt small. With her four best friends—loving, infuriating, and all she could ever ask for—she can weather any storm. But when Sophie’s beloved Acadia High School marching band is selected to march in the upcoming Rose Parade, it’s her job to get them all the way to LA. Her plan? To persuade country singer Megan Pleasant, their Midwestern town’s only claim to fame, to come back to Acadia to headline a fundraising festival.

The only problem is that Megan has very publicly sworn never to return.

What ensues is a journey filled with long-kept secrets, hidden heartbreaks, and revelations that could change everything—along with a possible fifth best friend: a new guy with a magnetic smile and secrets of his own.


Mina åsikter
Precis som Emma Mills tidigare böcker så är den här boken oerhört fint skriven, vilket ger hela boken ett riktigt härligt flyt. Man kan inte annat än gilla karaktärerna, deras personligheter och respektive karaktärs historia. Som läsare får man även grotta ned sig något i mysteriet Megan Pleasant som är ett roligt inslag i berättelsen. Hela boken känns väldigt mysig och jag gillar verkligen småstadskänslan. Det jag gillar mest är det faktum att Emma Mills alltid lyckas skriva om något nytt, om ämnen som inte blir omskrivna speciellt mycket i contemporary- böcker. Den här boken var dessutom riktigt snabbläst och jag fullständigt flög igenom den på en dag. Det här är definitivt inte min favoritbok av Emma Mills, men jag tyckte väldigt mycket om den.

Mitt betyg
Boken får 4,5 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...