onsdag 8 maj 2019

Recension av Keeper of the lost cities

Författare: Shannon Messenger
Antal sidor: 488
Serie: Keeper of the lost cities, bok 1
Finns hos: Bokus / Adlibris

Goodreads beskrivning
Twelve-year-old Sophie Foster has a secret. She’s a Telepath—someone who hears the thoughts of everyone around her. It’s a talent she’s never known how to explain.

Everything changes the day she meets Fitz, a mysterious boy who appears out of nowhere and also reads minds. She discovers there’s a place she does belong, and that staying with her family will place her in grave danger. In the blink of an eye, Sophie is forced to leave behind everything and start a new life in a place that is vastly different from anything she has ever known.

Sophie has new rules to learn and new skills to master, and not everyone is thrilled that she has come “home.”
There are secrets buried deep in Sophie’s memory—secrets about who she really is and why she was hidden among humans—that other people desperately want. Would even kill for.

In this page-turning debut, Shannon Messenger creates a riveting story where one girl must figure out why she is the key to her brand-new world, before the wrong person finds the answer first.

 
Mina åsikter
Det här var en riktigt, riktigt bra bok! För det första så fullkomligt älskade jag konceptet! Karaktärerna och världsuppbyggnaden var riktigt välutförda och bra. Boken hade därtill ett riktigt coolt magisystem och karaktärerna hade olika magiska förmågor, varav vissa hade jag inte läst om någon annanstans tidigare. Vi får följa med Sophie när hon börjar på en magiskola, vilket är en trope jag verkligen älskar! Det fanns därtill en hel drös med karaktärer som man inte kan annat än älska då de allihop var väldigt fascinerande och underbara! Och glömde jag förresten att säga att det finns hur många coola magiska djur som jag aldrig har hört talas om förrän jag läste om dem i den här boken?! Boken är dessutom riktigt spännande och det händer en väldans massa saker hela boken igenom. Jag ville verkligen bara slänga mig rätt in i bok två efter att ha läst färdigt den här boken.

Mitt betyg
Boken får 5 av 5 stjärnor i betyg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...