söndag 12 maj 2019

Recension av The Way of shadows

Författare: Brent Weeks
Antal sidor: 645
Serie: Night angel, bok 1
Finns hos: Bokus / Adlibris

Goodreads beskrivning
From New York Times Bestselling author Brent Weeks...
For Durzo Blint, assassination is an art-and he is the city's most accomplished artist.

For Azoth, survival is precarious. Something you never take for granted. As a guild rat, he's grown up in the slums, and learned to judge people quickly - and to take risks. Risks like apprenticing himself to Durzo Blint.

But to be accepted, Azoth must turn his back on his old life and embrace a new identity and name. As Kylar Stern, he must learn to navigate the assassins' world of dangerous politics and strange magics - and cultivate a flair for death.


Mina åsikter
Jag tyckte att den här bokens koncept lät väldigt intressant och jag har alltid gillat att läsa om lönnmördare. Men jag föll aldrig för det sätt som boken var genomförd på. Jag var uttråkad stora delar av boken och jag fick i princip tvinga mig själv att fortsätta läsa boken bara för att avsluta den. Boken var välskriven, men det kändes som att det inte hände speciellt mycket och när saker väl började hända så orkade jag inte bry mig längre. Men det fanns några enstaka plot twist som jag ändå gillade därav betyget.

Mitt betyg
Boken får 2 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...