måndag 21 september 2020

Recension av Harry Potter: The Wand collection

 Författare: Monique Peterson

Antal sidor: 144

Finns hos: Bokus Adlibris

Goodreads beskrivning

Discover the wands of your favorite Harry Potter characters.

In the Harry Potter films, each wand is as unique as the witch or wizard who wields it. From Hermione Granger’s elegant, vine-wrapped wand to the bone-inlaid wands of the Death Eaters, each was designed and crafted by the filmmakers to reflect its owner’s identity.

Harry Potter: The Wand Collection is a visual guide to these magical wands, their makers, and the characters who mastered them. Profiles of each wand feature stunning new photography of the original props, wand statistics, insights from the cast and crew, and other filmmaking secrets from the Warner Bros. archive.

 Mina åsikter

Det var intressant att få lära sig vilken trollstav som hör till vilken karaktär samt att det var kul att få lite korta anekdoter om vad vissa av skådespelarna tyckte om att använda sin trollstav vid inspelningarna av filmerna. Värt att tillägga är nog ändå att det vore högst osannolikt att jag kommer att läsa den här boken i sin helhet två gånger. Man kanske kommer att bläddra igenom den i sökandet efter en specifik trollstav, men inte mer än så.

 Mitt betyg  

Denna bok får 3 av 5 stjärnor i betyg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...