söndag 20 september 2020

Recension av Worlds Collide

Författare: Chris Colfer

Antal sidor: 480

Serie: The Land of stories, bok 6 av 6

Finns hos: Bokus Adlibris

Goodreads beskrivning 

In the highly anticipated conclusion to the Land of Stories series, Conner and Alex must brave the impossible. All of the Land of Stories fairy tale characters--heroes and villains--are no longer confined within their world!

With mayhem brewing in the Big Apple, Conner and Alex will have to win their biggest battle yet. Can the twins restore order between the human and fairy tale world?

Mina åsikter

Det här var en mycket spännande och underhållande läsning och därtill även avslutning på den här serien. Jag älskar alla karaktärer i den här serien, dess världsuppbyggnad och dess magisystem. Conner och Bailey är alltid lika påhittiga och lyckas naturligtvis vara med om lika många äventyr som vanligt. Deras relation är definitivt något att sträva efter för syskon världen över. Jag gillar Colfers mystiska och nyckfulla skrivande som precis som vanligt får mig fast från första sidan! Jag ser fram emot att se vad Colfer kan tänkas skriva i framtiden!

Mitt betyg 

Boken får 4,5 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...