söndag 16 januari 2022

Recension av Heartstopper vol 3

Författare & illustratör: Alice Oseman
Antal sidor: 384
Serie: Heartstopper, vol 3
Finns hos: Bokus / Adlibris
 
Goodreads beskrivning
In this volume we’ll see the Heartstopper gang go on a school trip to Paris! Not only are Nick and Charlie navigating a new city, but also telling more people about their relationship AND learning more about the challenges each other are facing in private…

Meanwhile Tao and Elle will face their feelings for each other, Tara and Darcy share more about their relationship origin story, and the teachers supervising the trip seem… rather close…?
 
Mina åsikter
Precis som i de tidigare volymerna så fullkomligt älskar jag illustrationerna. Jag älskar även karaktärerna Charlie och Nick, samt deras vänner. Jag gillar verkligen deras relation dels mellan Charlie och Nick, dels med deras vänner. Den här volymen tar Oseman upp väldigt svårhanterade ämnen så som ätstörningar. Vilket kan vara viktigt att veta innan man börjar läsa utifall man inte klarar av sådana triggande ämnen. 

I den här volymen reser allihop till Paris, vilket var väldigt roligt att få se alla karaktärerna i en ny miljö. Det här är en väldigt välgjord graphic novel-serie som jag verkligen fastnad för, något som inte händer ofta. Men jag ser definitivt fram emot att ta reda på vart handlingen kommer leda. Jag behöver verkligen se till att få mina händer på volym 4, som nu har hunnit varit ute ett bra tag!
 
 
Mitt betyg
Denna volym får 5 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...