söndag 18 september 2022

Recension av Sulwe

Författare: Lupita Nyong'o
Illustratör: Vashti Harrison
Antal sidor: 48
Finns hos: Adlibris / Bokus

Goodreads beskrivning
Sulwe has skin the color of midnight. She is darker than everyone in her family. She is darker than anyone in her school. Sulwe just wants to be beautiful and bright, like her mother and sister. Then a magical journey in the night sky opens her eyes and changes everything.
In this stunning debut picture book, actress Lupita Nyong’o creates a whimsical and heartwarming story to inspire children to see their own unique beauty.

Mina åsikter 
Det här var en väldigt vackert skriven bilderbok, med mycket vackra illustrationer. Boken hade dessutom ett väldigt bra och lärorikt budskap. Den här boken gjorde mig alldeles tårögd och den tåls att läsas många gånger om!

Mitt betyg 
Boken får 5 av 5 stjärnor i betyg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...