lördag 24 september 2022

Recension av Wonderscape

Författare: Jennifer Bell
Antal sidor: 352
Serie: Wonderscape, bok 1
Finns här: Adlibris / Bokus

Goodreads beskrivning
When Arthur, Ren and Cecily investigate a mysterious explosion on their way to school, they find themselves trapped aboard The Principia - a scientific research ship sailing through hazardous waters, captained by one Isaac Newton.

Lost in the year 2473 in the Wonderscape, an epic in-reality adventure game, they must call on the help of some unlikely historical heroes, to play their way home before time runs out.

Jumanji meets Ready Player One in this fast-paced adventure featuring incredible real-life heroes, from the internationally bestselling author of The Uncommoners series.
 
Mina åsikter
Den här boken hade en typ av VR-spel-känsla vilket var häftigt. Huvudkaraktärerna blev utsatta för en massa olika tester och utmaningar vilket gjorde boken spännande och snabbläst. Det var också roligt när kända historiska personer dök upp i berättelsen. Det kändes verkligen som att alla karaktärerna tillförde något till berättelsen vilket är viktigt! Dock så upplevde jag att att de tre huvudkaraktärerna var lite för smarta för sin ringa ålder! Dem kunde lite för mycket och hade lägligt nog väldigt bra koll på mycket svåra saker som standardbarnet i deras ålder inte alls har koll på. Jag ser fram emot att läsa bok 2.
 
Mitt betyg
Boken får 4 av 5 stjärnor i betyg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...