måndag 24 oktober 2022

Recension av Rainbow Valley

Författare: L.M Montgomery
Antal sidor: 225
Serie: Anne of Green gables, bok 7
Finns hos: Bokus / Adlibris

Goodreads beskrivning
Anne Shirley is grown up, has married her beloved Gilbert, and is the mother of six mischievous children. These boys and girls discover a special place all their own, but they never dream of what will happen when a strange family moves into an old mansion nearby. The Meredith clan is two boys and two girls—and a runaway named Mary Vance. Soon the Merediths join Anne's children in their private hideout, intent on carrying out their plans to save Mary from the orphanage, to help the lonely minister find happiness, and to keep a pet rooster from the soup pot. There's always an adventure brewing in the sun-dappled world of Rainbow Valley.
 
Mina åsikter
Den här boken var mycket bra och spännande läsning. Det jag inte riktigt gillade var dock det faktum att man inte alls fick se mycket utav Anne och Gilbert. Det var inte ens deras barn som var i fokus, utan snarare deras kompisar, Meredith-barnen. Jag hade gärna sett mer utav Anne och Gilbert, det var därför jag drog mig ifrån att plocka upp och börja läsa den här boken så länge. Men när jag väl plockade upp den så gillade jag den skarpt!
 
Mitt betyg
Boken får 4 av 5 stjärnor i betyg.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack så mycket för att du tar dig tid att kommentera mitt innehåll! Jag svarar på kommentarer så fort jag kan!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...